BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
Pagina Bucovina Bikers
forumul motociclistilor bucovineni
 
 FAQFAQ   CautareCautare   MembriMembri   GrupuriGrupuri   InregistrareInregistrare 
 ProfilProfil   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 

Dictionar moto

 
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului Bucovina Bikers -> Discutii generale despre motociclism
Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Autor Mesaj
XCS911
Administrator


Data inscrierii: 05/Iul/2006
Mesaje: 46
Locatie: Suceava

MesajTrimis: Vin Iul 07, 2006 12:11 am    Titlul subiectului: Dictionar moto Raspunde cu citat (quote)

Pe sit-ul lui Demostene am gasit un dictionar moto destul de complex.
Legatura spre dictionar este: http://www.motorlife.ro/dictionar.htm.


Citat:

A

Airbrush - tehnica de vopsire custom a motocicletei prin folosirea unui dispozitiv. Modelele ies in evidenta prin finetea detaliilor spre deosebire de pictura in acrilic.
Apes sau Ape Hangers – Ghidon suspendat intalnit pe choppere. Mainile pilotului stau deasupra nivelului umerilor.
Amestec – amestecul din carburator de aer si combustibil.
Amestec bogat – atunci cand carburatorul ofera mai mult combustibil decat trebuie si decat aer. Bujia se poate uda in acest caz si va fi negricioasa datorita calaminei.
Amestec sarac – atunci cand carburatorul ofera mai mult aer decat combustibil. Bujia va fi alba si motorul se va incinge mai repede.
Avans mare – Atunci cand scanteia este data inainte de punctul optim. Asta inseamna ca este data cu mai mult timp inainte de a ajunge pistonul in cap. Poate distruge motorul datorita fortei cu care presiunea combustiei actioneaza asupra pistonului in urcare. La motoarele in 2T avansul prea mare poate schimba directia de mers. Adik motorul o va lua in marsarier.
Avans mic – Atunci cand scanteia este data dupa punctul optim.


B

Bascula – partea posterioara a unei motociclete care se potriveste roata. O structura pivotanta care se misca in sus si in jos cu suspensia spate.
Big Five – se refera la cei 5 mari producatori moto (Harley Davidson, Honda, Kawasaki, Suzuki si Yamaha)
Big Twin – Orice model de Harley care nu este Sporster. Denumirea se datoreste cilindreei mari.
Bord – Afiseaza informatii despre viteza (vitezometru – speedometer), turatiile motorului (RPM – Tachometer), distanta parcursa (Odometer), lumini, semnale, etc.
Bobina duplex – bobina de inductie la motoarele in 4T care furnizeaza scanteie la un cilindru si scanteie pierduta la celalalt.
Boblaj – denumit si voblaj – oscilatii care de datoreaza rotii din fata sau a rezonantei motorului la anumite turatii care zguduie motorul si provoaca instabilitate.
Buckhorns – un ghidon popular intre anii 1960-70 care se aseamana ca pozitie cu cea dintr-un automobil.
Burn-out – Activitate prin care motocicleta sta pe loc in timp ce roata din spate se invarte cu putere. Uzeaza foarte repede cauciucurile.
Bus sau Busa – Suzuki GSX1300R Hayabusa



C

CafĂ©-Racer – motocicleta sportiva. Traditia spune ca in Europa plimbarile se faceau de la o cafenea la alta... De unde si denumirea.
Cala – a cala motorul. Atunci cand pistonul se gripeaza in cilindru. Se blocheaza. Primul semn este acela de incetinire fortata in pofida deschiderii acceleratiei. Se trage ambreiajul, se opreste motorul si se trage pe dreapta pentru a se raci.
Carb – carburator
Carena – Fairing. Invelisul din plastic care are rolul de a crea motocicleta mai aerodinamica si de a proteja pilotul de vant. Echivalentul caroseriei la masini.
Catwalk – vezi wheelie
Chopper – un tip de motociclete ce ies in evidenta prin design-ul extravagant, accesorizarea excesiva, unghiul inclinat al furcii si pozitia specifica cu picioarele spre fata. Sunt foarte stabile la drum drept insa prezinta dificultati atunci cand se preconizeaza a lua o curba. Sunt asociate imaginii de rebel, rocker, nelegiuit.
Club – O organizatie formata din membrii motociclisti sau pasionati de motociclism. Banda, grup. Majoritatea poarta titulatura de M.C. (Motorcycle Club). In genereal exista functii de conducere si o conduita specifica, in functie de profilul clubului.
Culori – se refera la siglele purtate de membrii unui club. Fiecare sunt specifice clubului si semnaleaza apartenenta persoanei respective la clubul in cauza.
Countersteering – actiunea prin care ghidonul motocicletei este intors intr-o directie la viteze mari pentru a vira, in timp ce motocicleta va urma traiectoria sa in cealalta directie. Este realizata inconstient de cele mai multe ori in timpul virajelor, perfctionarea tehnicii ajutand la imbunatatirea timpilor de reactie si la diminuarea riscurilor unui accident in timpul virajelor.
Crash Bars – denumite si “engine guard”, termenul corect. Se refera la barile de protectie, adaugate fie in fabrica, fie ulterior de catre proprietar pe o motocicleta pentru a proteja picioarele si motorul in cazul unui accident.
Crossover – ceea ce conecteaza tava de esapament a cilindrului din fata cu cel din spate
Crotch Rocket – motocicleta sportiva. O motocicleta sportiva mica cu un motor foarte puternic.
Cruiser – termen aparut la sfarsitul anilor ’80 care desemneaza motocicletele care se conduc relaxat, cu pozitia pilotului spre spate, avand mult crom si accesorii deosebite.



D

Distributie desmodromica – Specifica marcii Ducati. Comanda a supapelor la inchidere si deschidere, eliminand arcurile, folosind insa culbutori.
D.O.H.C. – Double Overhead Cam shaft – doua axe cu came in chiulasa
Dos Equis - Honda CBR1100XX Blackbird
Drag Bars – ghidon drept care nu are inaltatoare, situat jos.
Drag pipes – tobe de esapament scurte care se continua pe langa cadru, situate la josa inaltime fata de sol.
Dual Sport – o motocicleta facuta sa fie folosita atat ON cat si Off Road.
Duals – 2 tevi de esapament, cate una pentru fiecare cilindru.



E

ECM – Electronic Control Module – dispozitivul computerizat care controleaza diverse aspecte ale functionarii motocicletei precum avansul, scanteia, amestecul din carburator.
EFI – Electronic Fuel Injection (Injectie electronica)
Endo – stoppie. Arta opririi motocicletei cu roata din fata in timp ce roata din spate este suspendata in aer.
Engine Guards – vezi crash bars.
Exhaust System – esapament
Exhaust Upside – Ex-Up – sistem de evacuare fortat prin folosirea fortelor mecanice ce actioneaza o pompa si un ventilator.



F

Fairing – vezi carena
Fishtail – tip de esapament al carui capat se aseamana unei cozi de peste.
Four Banger – se refera la motoarele cu 4 cilindrii in linie. (inline four)
Fuel Management System – Carburator



G

Gasodometer – atunci cand se reseteaza kilometrajul dupa un plin pentru a se putea estima numarul de kilometri ce pot fi parcursi.
Gauges – vezi bord.
Giblets – accesorii din crom
Gixer – denumire pentru motocicletele din seria GSX-R


H

H.O.G. – Harley Owners Group. Se mai refera si la modelele de Harley mai mari (vezi Big Twin)
Hard Tail – o motocicleta al carui cadru este rigid si nu prezinta nici un sistem de absorbtie al socurilor pe spate.


I

Inline four –Se refera la motocicletele cu patru cilindrii in linie, in general motociclete foarte puternice.


J

Jockey Shift – un dispozitiv situat in stanga rezervorului care permite schimbarea vitezelor manual. Adaptat pe choppere in special, facilitau intrarea in neutral si manuite de experti permiteau schimbarea vitezelor mult mai rapid. Este vorba despre un levier ce vine prelungit dinspre ambreiaj, la nivelul mainii.
Jugs – cilindrii


K

Kickstart - modalitate de pornire a motocicletei prin impingerea cu piciorul a unui levier. Prezent la motocicletele mai vechi si la cele enduro sau de cros.
Knuck - Knucklehead – Un tip de motor Harley-Davidson produs inainte de 1948. Denumirea vine de la suruburile imense de deasupra cilindrilor.
Kwak – denumire generica pentru Kawasaki


L

Lane-splitting – condusul motocicletei pe sosea printre masini.


M

Mad-Max – un burnout circular facut prin rotirea motocicletei la 360 de grade cu furca fata pastrata in acelasi loc.
Minger – vezi wheelie.
Mono – vezi wheelie
Monobrat – furca oscilanta lunga (bascula) cu un singur brat, folosita la suspensia posterioara a motocicletei.
Mud Puppies – denumire pentru conducatorii de ATV-uri


N

Neck – fata unui cadru de motocicleta in care se misca jugul.


O

O-Ring – 1. discuri speciale montate intre zalele lanturilor de tractiune pentru diminuarea frecarii. 2. Disc mic de cauciuc rezistent la ulei si temperatura ce poate fi folosit pe post de garnitura intre o piesa fixa si una in miscare.
OEM – acronim care inseamna "Original Equipment from Manufacturer", se refera la parti si componente
OHC – Over head Cam Shaft – un ax cu came in chiulasa


P

Parbriz – dispozitiv ce se monteaza in fata motocicletei pentru a proteja pilotul de vant si de praf.
P-Pad – locul pasagerului
Pads – cauciucuri
Parallel Twin – un motor cu 2 cilindri in linie
Passenger Backrest – vezi Sissy bar. dispozitivul montat in spatele motocicletei care permite odihnirea pasagerului sau atasarea de bagaje.
Pasta Rocket – o motocicleta sportiva italiana.
Plugs – Spark plugs – bujii
Pre-Ignition – vezi avans mare.


R

Rat bike – motocicleta facuta din piese de la alte motociclete, cat mai ieftine al carei aspect este un tribut adus uratului. Motocicleta dada.
Rigid frame – cadru rigid, motocicleta care nu are nici un sistem de amortizare pe spate, cadrul terminandu-se in loc in care este sustinut axul rotii din spate.

S

Scooter – vehicul pe doua roti motorizat cu cilindree intre 50 si 125 cmc. Maxi scooter-ele au cilindreea peste 125 cmc. Dispun de transmisie automata si o pozitie a pilotului gen scaun.
Shotgun Pipes – sistem de esapament unde doua tobe sunt unite, dand impresia unei pusti la capat.
Sissy bar – (vezi Passenger Backrest)
Soft tail – se refera la o bascula mono-brat. Motocicleta are aspectul uneia rigida insa dispune de amortizare pe spate. Suspensia este ascunsa dand aceasta impresie.
Sportbike – vitezana – motocicleta usoara, rapida, carenata. Nu se ia in considerare comfortul ci performantele. Sunt facute pentru acceleratii rapide, demaraj puternic, manevrabilitate sporita si putere de franare deosebita.
Stoppie – vezi endo
Straight Pipes – Sistem de esapament care nu are site, lasand gazele sa iasa direct. Este f. zgomotos.
Swingarm - bascula


T

Tachet – piesa speciala dispusa la coada supapelor care este actionata de axa cu came, impingand supapa.
Tambur – se refera la sistemul de franare pe tamburi, unde un material numit ferodou actioneaza pe interiorul jentiilor, prin frecare oprind motocicleta.
Tourer – un tip de motocicleta facuta pentru calatoriile lungi. In general o motocicleta masiva, cu multe accesorii, posibilitati de a cara mai multe bagaje, sei comfortabile.
Trike – o motocicleta cu 3 roti, prima fiind situata la mijloc. A nu se confunda cu motocicleta cu atas.



V

Voblaj - vezi boblaj



W

wheelie – vezi mono, mingo.
Wind Shield – vezi parbriz.



Z

Z-Bar – ghidon care se ridica din inaltatoare, vine spre fata motocicletei pentru a schimba din nou directia spre pilot.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului Bucovina Bikers -> Discutii generale despre motociclism Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum


free image hosting Facut de phpbb.ro
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta in limba romana: Romanian phpBB online community